18/11/2021

El Tibidabo es Connecta al Blau per l’autisme

El Parc acollirà aquest diumenge, i per primer cop, aquesta festa solidària que té com a objectiu apropar a la ciutadania la realitat dels infants i adolescents amb autisme

Part dels beneficis obtinguts es destinaran a l’Associació APRENEM Ausitme, coorganitzadora de la jornada

El pròxim diumenge 21 de novembre, el Parc d’Atraccions Tibidabo acollirà per primera vegada la jornada “Connecta’t al Blau”, organitzada conjuntament amb l’Associació Aprenem Autisme. Aquesta festa solidària té com l’objectiu donar a conèixer la realitat dels infants i adolescents amb trnstorn de l’espectre autista i de les seves famílies, així com reivindicar els seus drets i trencar mites i estereotips per afavorir la seva inclusió social.

En aquest sentit s’ha preparat el taller “Posa’t a la meva pell”, on es plantejaran activitats perquè els participants experimentin situacions quotidianes de les persones amb autisme, com la dificultat a l’hora d’interactuar amb la resta de persones o de llegir i identificar les expressions dels altres. APRENEM Autisme comptarà també amb un estand informatiu per visibilitzar les diferents tasques que realitza l’Associació.

Les entrades solidàries, amb un 30% de descompte, es poden adquirir a través de la web del Tibidabo, amb el codi Tibiblau21. Part dels beneficis obtinguts es destinaran als projectes d’APRENEM AUTISME.

La jornada solidària Connecta’t al Blau és una de les moltes iniciatives i activitats que du a terme el Tibidabo en relació a l’autisme i a la diversitat funcional. Tots els anys pel dia mundial sobre la sensibilització de l’autisme, el 2 d’abril, el Parc il·lumina de color blau el Giradabo per donar suport a la causa. També s’ha treballat en un plànol de Parc adaptat a les persones amb diversitat funcional on hi figura informació pictogràfica per anticipar l’experiència a les atraccions, accés preferent i atraccions adaptades per a cadires de rodes.

Aquesta temporada, el Tibidabo ha celebrat 9 jornades solidàries organitzades amb diferents entitats col·laboradores, com l’Associació de Famílies Nombroses de Catalunya (FANOC), Soñar Despierto, Vozes, la Fundación Migranodearena, l’Associació de Familiars i Amics de Nens Oncològics de Catalunya (AFANOC), l’Associació de Cardiopaties Congènites (AACIC) o l’ONG Pallapupas.

To top