27/09/2019

Es retiren els vagons del funicular del Tibidabo i s'inicien les obres de remodelació

Una gran grua d’unes 200 tones ha estat necessària per retirar-los

Les obres de rehabilitació s’allargaran fins a la tardor del 2020, en què es posarà en marxa el nou funicular: la Cuca de Llum

Un dels vagons quedarà en dipòsit a la Fundació TMB i formarà part del futur Museu del Transport

El funibus continuarà oferint un servei alternatiu diari per accedir al Parc des de la plaça Kennedy


El Parc d’Atraccions Tibidabo ha iniciat aquest matí les obres de millora i remodelació del funicular amb la retirada dels quatre vagons de les vies, que durarà dos dies  Per aixecar els vagons, de 12 tones cadascun, es farà servir una gran grua de 200 tones.
 
Les obres de millora, que es faran en diferents fases, s’allargaran fins a l’octubre del 2020, que és la data prevista perquè es posi en funcionament el nou funicular: la Cuca de Llum. Al llarg d’aquest any es realitzaran canvis a les vies i a les catenàries per adaptar-les als nous vehicles i es millorarà la seva operativa i les condicions de seguretat.
 
Gràcies al conveni signat entre la Fundació TMB i el Parc d’atraccions Tibidado un dels vagons de l’actual funicular passarà a formar part de la col·lecció del futur Museu del Transport. Els altres vehicles es desballestaran seguint la legislació vigent en matèria de medi ambient.

Fins al final de les obres s’ha habilitat el funibus, un autobús que ofereix un servei diari des de la plaça Kennedy a partir de les 10.30 h i fins mitja hora abans de tancar el Parc. 

Més de 100 anys d’història del primer funicular de l’Estat

El funicular del Tibidabo es va inaugurar l’octubre del 1901 i es va convertir en la primera gran atracció del Parc. Era el primer funicular de tot l’Estat Espanyol i amb els anys es va convertir en tota una icona no només del Tibidabo sinó també de la ciutat de Barcelona.

En aquests més de 100 anys ha sofert diverses modificacions i rehabilitacions. Una de les més destacades va ser el 1958 en què les carrosseries de fusta es van substituir per les carrosseries metàl·liques que coneixem actualment.

El trajecte del funicular és de 1.130 m. En els últims 25 anys, període des del qual es tenen dades registrades, ha transportat més de 7 milions de visitants i ha recorregut més de 21.500 km, l’equivalent a pujar 2.440 vegades l’Everest.

El funicular del futur

El passat 15 de setembre el funicular va fer el seu últim viatge abans de donar a pas a una nova etapa que arribarà amb la Cuca de Llum. El nou funicular es convertirà en la primera atracció del Parc. D’aquesta manera es vol recuperar la idea original dels seus primers promotors.
 
El nou funicular tindrà un disseny avançat i innovador que permetrà alliberar espai en el seu interior i augmentar la seva capacitat a 252 passatgers per viatge. El nou vehicle serà més ràpid -es redueix el temps del trajecte a 3 minuts- i oferirà una millor experiència i entreteniment als usuaris. El nou disseny, a més, permetrà gaudir de una visió panoràmica de tot el trajecte i oferir nous continguts educatius a través de pantalles i tauletes electròniques ubicades en el seu interior.

Una mobilitat més sostenible

La renovació del funicular va en la mateixa línia del nou Pla de Mobilitat del Tibidabo, que ha de permetre millorar-ne els accessos i promoure una mobilitat més sostenible. Un dels principals objectius d’aquest pla és precisament consolidar el transport públic com a mitjà de transport preferent per accedir al cim de la muntanya i al Parc d’Atraccions i, per tant, reduir l’ús del vehicle privat.
Aquest Pla de Mobilitat, que està en la fase final d’elaboració i que està previst començar a implementar a partir de la primavera del 2020, s’emmarca en el Pla Estratègic del Parc d’Atraccions Tibidabo 2020-2025.



Back

 
To top