Carta del Director General

Un any més em plau presentar-vos la Memòria de Sostenibilitat de B:SM on donem a conèixer com a companyia pública els reptes socials, econòmics i ambientals assolits durant l’any. Incorpora també els aspectes de la materialitat xifrada en dades i objectius que el nostre entorn ha considerat més rellevants per mostrar els resultats finals de la prestació dels serveis públics que es porten a terme des de BSM.

Mirant enrere i fent balanç, podem afirmar que aquest ha estat un bon any en resultats, que vénen a consolidar els canvis en positiu que vam emprendre en els darrers tres o quatre anys.

D’ençà que ens traslladarem a la nova seu del carrer Calàbria, situats al bell mig del barri de Sant Antoni, la nova disposició geogràfica i la unificació en un edifici de totes les nostres oficines, ha transformat la nostra manera de funcionar i de comunicar-nos, millorant el diàleg entre els diferents departaments i a la vegada també amb la ciutadania, amb la que ara compartim l’edifici i diferents espais i activitats. També ha ajudat a transformar la nostra manera de moure’ns entre els diferents centres de treball en diferents indrets de la ciutat, fent-la més sostenible mitjançant la utilització de bicicletes tradicionals i també de bicicletes i motos elèctriques.

Un exemple de diàleg amb la ciutadania el tenim amb la creació i posada en marxa de la Divisió d’Atenció al Client que, després d’aquest any en funcionament, està totalment integrada en l’organització i s’ha convertit ja en un centre bàsic de l’atenció als ciutadans de Barcelona que gradualment va incorporant nous serveis.

Seguint amb la nostra vocació de servei públic, la Unitat Agents Cívics ha crescut i reforçat, ampliant les seves competències i àmbits d’actuació per donar servei a la ciutadania, divulgant el civisme i fomentant el respecte i la convivència a la ciutat.

Ens sentim orgullosos del pas endavant que hem donat enguany en el nostre compromís amb els drets humans, ambientals, i en la defensa de la legalitat, la integritat i la transparència. B:SM s’ha adherit al Pacte Mundial de les Nacions Unides, fent dels seus principis part de la nostra estratègia i cultura, i ha completat el seu compromís amb la bona governança i la transparència amb l’edició d’un nou Codi Ètic més ambiciós, la creació del Comitè Ètic format per professionals de tots els estaments de l’Empresa, culminant amb el desplegament d’un sistema propi d’integritat i legalitat.

Mirant cap al futur, destaquem una nova fita que ens hem proposat assolir com a companyia i que hem iniciat enguany, com és la implantació d’un Sistema de Gestió Integral que incorpora la qualitat, el medi ambient, la salut i l’RSC en tots els processos de B:SM, tenint present les expectatives de les parts interessades i dels actors que ens acompanyen permanentment en el desenvolupament de les nostres competències: Ajuntament, treballadors, ciutadans i proveïdors.

Els  professionals de BSM són el motor que crea valor i que, dia a dia, fan possible l’existència de la nostra companyia, doncs són la clau per mantenir la confiança de l'Ajuntament en què la prestació dels serveis públics a través de BSM és sinònim i garantia, en tots els sentits, de feina ben feta. Gràcies al nostre equip humà, amb la seva dedicació i professionalitat, B:SM pot continuar treballant per fer de Barcelona una ciutat més cívica, més respectuosa i més sostenible. Ens agrada ser ‘art i part’ del servei públic d’aquesta ciutat, aportant des de la nostra perspectiva empresarial els valors del treball, el compromís amb els ciutadans i el servei públic.

 

Ignasi Armengol

Director General de BSM

Referències GRI: G4-1

 
Pujar