23/11/2018

B:SM aconsegueix donar una segona vida a més de 3.600 objectes

El valor de les donacions superen els 100.000€

L’economia circular ha estat un dels punts centrals de la sostenibilitat de B:SM durant el 2018. En la prevenció de residus, l’esforç s’ha concentrat en passar d’accions puntuals a procedimentar els circuits de reutilització, per optimitzar els resultats. En el que portem d’any s’ha donat una segona vida a més de 3.600 objectes, amb un valor de més de 100.000€, dels que s’han beneficiat fins a 65 entitats i més de 618.000 persones.

Una vegada s’ha establert aquesta metodologia comuna, que ha permès donar sortida a tots aquells elements que abans haguessin estat un residu, l’empresa ha aconseguit passar de la linealitat a la transversalitat, afavorint i prenent consciència de les persones i l’entorn més proper.

B:SM ha fet les donacions a través del portal donació de Barcelona+Sostenible (B+S) i de la plataforma “Guanyem-hi tots”, un servei creat per la Federació Catalana de Voluntariat Social. Aquests espais gestionen excedents de materials, perquè membres de la xarxa B+S o entitats socials puguin reaprofitar-los. D’aquesta manera els productes en bon estat poden tenir una segona vida, s’evita la seva destrucció i, així, es redueixen les emissions de CO2.

Entre els materials reutilitzats es troben 1.277 senyals antigues de càrrega i descàrrega, que han estat aprofitades per 20 municipis de les províncies de Barcelona, Girona i Tarragona, com Badalona, Banyoles, Cambrils, Granollers o Sant Sadurní, entre d’altres. També s’ha fet una donació d’11 motos que havien estat utilitzades pel personal d’AREA i Aparcaments i que estaven en perfecte estat de funcionament, perquè diverses entitats socials, com per exemple l’AFANOC i l’Obra Socials de l’Ordre Hospitalari de Sant Joan de Déu puguin fer-les servir.

A banda, les escoles Mare de Déu del Coll, Escola Shalom, Escola Sant Josep Oriol, Escola Ramón y Cajal, i fins i tot el Zoo, han pogut reutilitzar 88 neumàtics fora d’ús que es trobaven a l’Estadi Olímpic, perquè els i les alumnes puguin utilitzar-los com a joguines. Per últim, el buidat d’un magatzem intern a través d’una jornada de portes obertes ha permès a 32 entitats signants del Compromís Ciutadà per la Sostenibilitat reutilitzar impressores, taquilles, armaris, taules, cadires, focus entre d’altres objectes.

B:SM és membre de la Xarxa Barcelona + Sostenible, que té el compromís de construir una ciutat més sostenible i responsable treballant de manera col·laborativa amb altres empreses i entitats.

Tornar al llistat de notícies

Pujar