27/06/2017

El Zoo de Barcelona promou una campanya per canviar la definició de “zoo” al diccionari

El Parc Zoològic de Barcelona posa en marxa una iniciativa per canviar la definició de zoo al diccionari i adaptar-la a la realitat dels zoològics del segle XXI

Com a part de la campanya publicitària dissenyada per al 2017 i sota el lema-hashtag #CanviemLaDefinicioDeZoo, el Zoo de Barcelona ha llançat una proposta per canviar la definició de “zoo” al diccionari i adaptar-la a realitat de la tasca que duen a terme els zoològics moderns, basada en l’educació, la recerca i la conservació.

La definició habitual de zoo es limita a descriure aquests centres com a llocs on s’exhibeixen animals exòtics al públic, i des del Zoo de Barcelona es considera que aquesta descripció és insuficient per explicar la seva activitat, ja que en deixa de banda aspectes fonamentals com són la participació en projectes de conservació i  reintroducció d’espècies amenaçades, la recerca relacionada amb biodiversitat tant al zoo com als propis hàbitats, i les accions educatives per fomentar el respecte per la natura.

Per ajudar a comunicar la idea bàsica que el Zoo és molt més que un aparador situat en un parc i que així ho hauria de recollir el diccionari, la iniciativa es recolza en un vídeo que es difón des de finals de juny a través de les xarxes socials del Zoo, a la seva pàgina web i també mitjançant píndoles radiofòniques.

Aquesta acció forma part de la campanya publicitària del Zoo per al 2017 que, dintre del marc de la celebració del 125è aniversari del Zoo, pretén apropar als ciutadans el nou model del zoo presentat per l’Ajuntament en els darrers mesos, basat en l’aprofundiment en els esmentats pilars bàsics de l’activitat d’un zoo modern --educació, conservació i recerca-- amb el repte de convertir el Zoo de Barcelona en un aliat de la biodiversitat de referència. 

La campanya de comunicació, que s’ha confiat a la prestigiosa agència Saatchi&Saatchi, gira al voltant del lema “Som Zoo perquè estimem els animals i Som Lògics perquè darrere de cada animal hi ha un projecte” (#SomZooSomLògics). 

Seguint el fil d’aquesta afirmació contundent, la campanya presenta un seguit de dades concretes i verificables expressades d’una manera molt lògica, propera i intel·ligible que serveixen per fer arribar al ciutadà el missatge que el Zoo té una missió per complir i una raó de ser.    

Podeu descarregar-vos el vídeo aquí

Per obtenir més imatges feu clic aquí

Tornar al llistat de notícies

 
Pujar