12/06/2017

L'Avió del Tibidabo torna a sobrevolar Barcelona

L’Avió del Tibidabo ha tornat avui al Parc d’Atraccions després de cinc mesos de procés de rehabilitació. L’atracció quasi centenària, gravada en l’imaginari col•lectiu de vàries generacions de la ciutadania de Barcelona i Catalunya torna a sobrevolar Barcelona

En un ambient festiu ambientat amb els diferents personatges que han anat gaudint de l'avió al llarg de la història, l’acte inaugural ha comptat amb la presència també dels membres del Tibiclub, socis del Tibidabo, i de personalitats molt vinculades a la història del Parc com els descendents i familiars del promotor del Parc el Dr. Salvador Andreu i l’enginyer i constructor de l’avió Marià Rubió i Bellver. 

En el seu viatge inaugural després d’aquests mesos, l’emblema del Parc i element indiscutible de l’skyline de la muntanya del Tibidabo i de Barcelona ha fet avui el viatge inaugural amb el segon tinent d’alcaldia i president de B:SM, Jaume Collboni, a bord.

El tinent d'alcaldia i president de B:SM, Jaume Collboni, ha dit avui que "era una obligació de l'ajuntament i del parc recuperar l'avió, la seva essència i allò en què connecta passat i futur". Collboni ha recordat la importància del Parc d'Atraccions del Tibidabo per a la ciutat, que "compleix diverses funcions, d'oci familiar i com a servei públic i parc, que dóna beneficis a la ciutat i els torna en forma d'avió, o en forma de beques per a nens i nenes procedents de famílies amb dificultats que podran venir gratuïtament aquest estiu, o amb la gratuïtat per als jubilats i jubilades amb la targeta rosa".

Zona de jocs i Fonts interactives d’aigua

Després de donar el tret de sortida al primer viatge inaugural de l’Avió, Collboni ha visitat la recent inaugurada àrea de jocs de fonts interactives del Parc d’Atraccions. Aquest espai compta amb aproximadament 50 brolladors d’aigua que van alternant diferents efectes de llum, so i colors. L’objectiu del nou espai de jocs de fonts interactives és dinamitzar l’entorn, oferir als visitants noves activitats i donar resposta a les peticions dels clients. 

El projecte de rehabilitació d’una atracció de 1928

El 23 de setembre de 1928, l’Avió del Tibidabo, rèplica exacta del primer aparell que al 1927 va realitzar el trajecte entre Barcelona i Madrid, feia el primer vol. Una atracció pionera i quasi centenària, de les que millor representa l’època en què va ser creada quan la ciència i la tecnologia es posen per primer cop al servei de la diversió de la ciutadania. 

El projecte de rehabilitació, a càrrec de l’arquitecte Dani Freixas, ha estat precisament basat en la recuperació del caràcter original de l’avió que es va inaugurar l’any 1928. 

Restauració a l’interior que recrea l’època de la seva construcció

Seguint aquests conceptes, s'ha restaurat al màxim possible els elements existents, incorporant només els elements nous necessaris i que ajudin a recrear millor l'època en que es va construir. 

Així, s'han entapissat de nou les cadires i polit i envernissat elements de fusta com les finestres. 

També s'ha reparat i restaurat l'indicador de rumb, les llums del sostre de llautó i els acabats del bany que hi ha a l'interior.

Un exterior que recupera el disseny original

Quant a l’exterior i amb la missió de reproduir al màxim un avió de l’època, tal com va fer el Dr. Salvador Andreu, s’ha recuperat l’acabat “reblonada” de les xapes metàl•liques que el folraven. 

Pel que fa al grafisme, s’ha recuperat el disseny original amb un gran T1 en el lateral, afegint sota de l’ala una numeració que correspon a la data d’inauguració de l’atracció: 23/9/28, i en la part davantera des dos laterals el nom de TIBIDABO, simulant la línia aèria oficial de l’aparell. S’ha incorporat també a l’aleró final els colors de la senyera, al igual que es feia a tots els avions de l’època i tal com es fa actualment. 

L’objectiu és que l’atracció s’identifiqui clarament amb el Parc, i per tant amb la ciutat, i també amb la seva situació com a part indispensable de l’skyline de la muntanya del Tibidabo. 

Els colors utilitzats són el vermell i el groc i la tipografia la mateixa utilitzada en els avions del mateix model o similar de la marca Rohrbach Roland de l’època. 

La il·luminació exterior també canvia per donar més protagonisme a l’aparell. L’efecte conjunt fa que l’avió sigui clarament visible des del Parc, quan està en la zona d’embarcament, i també en el seu recorregut volant per la part superior de la ciutat on es veurà en contrast amb el cel de nit, sobre la ciutat il·luminada.

Zona prèvia d’accés 

A la zona prèvia d’accés a l’Avió s’han realitzat una sèrie d’actuacions per tal que els visitants s’endinsin en la història de l’atracció més emblemàtica del Parc abans de pujar-hi. Així a l'espai d'espera per accedir a l'atracció s'han instal·lat uns panells informatius i il·lustratius que expliquen les curiositats del que va ser el primer simulador de vol de la història, un recull de les personalitats que l'han visitat o les diferents tematitzacions que ha tingut al llarg dels anys, entre d'altres informacions.

Tornar al llistat de notícies

 
Pujar