Barcelona de Serveis Municipals (BSM) ha obtingut el Segell EFQM 500. És el segon any que la companyia s’avalua d’acord amb aquest model de gestió, una distinció concedida per la European Foundation for Quality Management (EFQM), representada a l’Estat espanyol pel Club Excelencia en Gestión.
Aquest cop, BSM ha obtingut 525 punts, un clar avenç respecte dels 471 assolits anteriorment i que consolida l’aposta de la companyia per la gestió excel·lent i la transformació i la innovació.
El Model EFQM és un marc de referència que proporciona a les organitzacions una visió global per impulsar i estimular la millora contínua, la gestió excel·lent, innovadora i sostenible maximitzant l’aportació de valor als diferents grups d’interès. Un total de 3.000 empreses espanyoles tenen aquest reconeixement, i només el 27% han assolit el nivell obtingut per BSM.
Els avaluadors han posat de relleu les millores introduïdes en la relació amb els grups d’interès que conformen l’ecosistema de BSM, destacant la feina realitzada pel que fa a l’escolta activa i la relació directa amb els diferents agents.
També han destacat els progressos en l’àmbit del coneixement de la clientela, amb la posada en marxa de projectes que permeten identificar les necessitats actuals i futures de la ciutadania i donar-hi una ràpida resposta amb l’objectiu d’adaptar la proposta de valor. A més, s’ha reconegut la cultura corporativa de BSM, que es fonamenta en els seus valors com a eixos vertebradors del sistema de gestió.
L’obtenció del Segell EFQM 500 suposa un reconeixement a BSM com a companyia que treballa permanentment per la transformació i la millora, i que està preparada per afrontar els reptes futurs maximitzant l’aportació de valor als diferents grups d’interès, i especialment a la ciutadania de Barcelona.